Prooblemen hebben met een online casino is erg vervelend, maar helaas gebeurt het vrij vaak. Regelmatig sturen mensen ons een bericht met een klacht over een online casino. Vandaar dit artikel. We doen ons best om je op weg te helpen. In dit artikel leggen we je uit wat je kunt doen als je een klacht hebt over een online casino( en hoe je die situatienoplost) en hoe je klachten kunt voorkomen door van tevoren goed te letten op deze dingen.
Soms kom je er echt niet uit met een casino. In dat geval kun je altijd contact met ons opnemen. We nemen dan contact op met het casino (via de mail of telefoon), en we proberen de klacht alsnog voor je op te lossen. Onze ervaring leert dat terechte klachten dan alsnog snel worden opgelost indien je een derde partij inschakelt. We hebben al een aantal keren ervoor kunnen zorgen dat spelers alsnog hun geld kregen na een onterechte betalings aanvraag bijvoorbeeld.
Waarover gaan de meeste klachten van een online?
klachten over casino onlineKlachten over een casino kunnen op een aantal manieren ontstaan. Het favoriete onderwerp om over te klagen zijn de bonusvoorwaarden. Online casino’s letten hier scherp op en veel spelers helaas wat minder. Het gebeurt dan ook regelmatig dat spelers de bonusvoorwaarden overtreden. Gevolg hiervan is dat prijzengeld niet wordt uitbetaald. En dat leidt dan weer tot een klacht over het casino.
Een ander trucje van sommige casino’s is dat uitbetalingen lang worden gerekt. Men hoopt erop dat door flink te treuzelen, je ondertussen je eerlijk gewonnen centen weer vergokt. Trap er niet in! Wil je geld uitbetalen? Laat het dan uitbetalen en ga er niet mee gokken. Ook al duurt de uitbetaling langer dan je had gehoopt. Duurt het te lang? Klaag dan!
Tot slot zijn er veel klachten over de softwaren van online casino’s. Vooral het vastlopen van je computer is erg vervelend als je net aan het winnen bent.
Hoe kun je problemen met een casino online voorkomen?
Het belangrijkste is dat je speelt bij een betrouwbaar online casino. In onze reviews kun je lezen of een online casino betrouwbaar is. Blijf weg van onbetrouwbare websites, hoe mooi de bonussen er soms ook uit mogen zien. We zien het ook aan de casino klachten. Over sommige, drukbezochte casinosites horen we nooit klachten. Bij sommige casino’s lijkt het echter altijd wel wat te zijn.
Je dient je natuurlijk zelf ook aan de regels te houden. Dat begint met het doorlezen van de algemene voorwaarden. Doe dit dan ook. Of je de voorwaarden nu wel of niet leest, als je gaat gokken, zijn ze van toepassing. Je kunt dus maar beter weten wat de regels zijn en je hier aan houden. Let vooral goed op de inzetvoorwaarden bij bonussen. Het gaat vaak mis omdat spelers de maximale inzet met bonusgeld overschrijden.
Wat kun je doen met een klacht over een online casino?
Ten eerste: zorg dat je wat bewijs hebt. Bewaar de e-mailberichten van het casino, laat het transcript van je chatgesprek met de helpdesk naar je mailbox sturen. En maak screenshots als dat mogelijk is. Want wees gewaarschuwd, de meeste klachten die niet zijn voorzien van bewijzen, leiden tot een welles-nietes-spelletje. Welles-nietes spelletjes resulteren meestal niet in uitbetaling van je prijzengeld en een goede oplossing.
Beperk je tot de kern van de zaak en stuur geen ellenlange e-mails. Leg het casino duidelijk uit waarover je klacht je gaat en verzoek ze om tot eennoplossing te komen. Je kunt er eventueel bijzetten dat je de klacht neerlegt bij de toezichthouder of ombudsman als je er zelf niet uitkomt met het casino. Tros Radar kan ook een optie zijn.
Heeft het zin om te klagen bij de toezichthouder of de ombudsman?
Dat ligt er aan wie de toezichthouder is. Over het algemeen heeft klagen bij toezichthouders die buiten Europa zijn gevestigd weinig zin. We hebben het dan over bijvoorbeeld Antigua en Curacao. De praktijk wijst uit dat klagen bij licentiestrekkers buiten Europa weinig tot geen zin heeft.
Welke casino klachten nemen wij in behandeling?
Het kan ook helpen als je je klacht bij ons meldt. Wij proberen de klacht dan voor je op te lossen. Vaak helpt dit om de druk op te voeren, wat ervoor kan zorgen dat de klacht alsnog opgelost wordt. We hebben al diverse keren kunnen zorgen dat spelers alsnog hun geld kregen.
Er zijn wel wat spelregels voor het correct indienen van een klacht:
1:de klacht dient te gaan over een casino dat niet op de zwarte lijst staan. We raden je aan om voor het spelen de zwarte lijst te checken.
2:je dient eerst geprobeerd te hebben het zelfde op te lossen met het casino.
3:de klacht is netjes en duidelijk geformuleerd.
4:eventuele aantijgingen kun je bewijzen.
Voldoet jouw klacht hier aan? Dan helpen we je graag.